Quan les xarxes socials es converteixen en motors de cerca

Ja fa temps que les xarxes socials s’han convertit en una peça clau per les vendes de les empreses fins al punt que comencen a destronar Google com a motor de cerca. Diversos estudis confirmen que el col·lectiu jove prefereix Instagram o TikTok per buscar informació de productes i marques abans que Google.

Si tenim en compte el punt anterior entendrem perquè parlem de SEO social. El SEO social és l’estratègia per millorar la visibilitat i posicionar una marca a les xarxes socials amb l’objectiu d’augmentar el trànsit i la interacció dels usuaris. Les paraules clau, la optimització i accessibilitat del contingut i  els enllaços són elements clau per a treballar aquest aspecte del màrqueting. En definitiva, ja no n’hi ha prou amb tenir un perfil a les xarxes i pujar contingut.

Com podem aplicar el SEO social a teu perfils de xarxes?

  • Escull un nom d’usuari, una descripció del perfil i unes paraules clau descriptives i que transmetin l’essència de la marca
  • Crea continguts de qualitat. Les fotos o vídeos han d’estar a la mida i format que requereix la plataforma i les composicions han de ser atractives. Els continguts han d’estar ben redactats i sense faltes i, sobretot, han de contenir paraules clau, que no són el mateix que els hashtags -els hashtags s’associen al continguts multimèdia.
  • Incorpora el text alt (alternatiu) a imatges i vídeos. Utilitza paraules clau que descriguin el continguts audiovisuals que publiquis.
  • Incorpora subtítols als vídeos. Les xarxes socials premien l’accessibilitat dels nostres continguts.
  • Fes col·laboracions amb altres marques o influencers, aconseguiràs un major abast.
  • Fomenta la interacció i la participació a l’ús d’enquestes, emissions en directe, concursos o sortejos, aconseguiràs més engagement.
  • Inverteix en publicitat. Promociona contingut, arribaràs un públic nou i guanyaràs seguidors.

En resum, aplicar estratègies de SEO a Instagram, TikTok, Facebook… és crucial ja que ens permet augmentar la visibilitat i l’abast de les nostres publicacions.

Comença a aplicar les bones pràctiques de SEO social que hem comentat anteriorment i la teva marca creixerà.

Categories

Últimes publicacions

Instagram