Descobreix les tendències a xarxes socials

Continuem parlant de les xarxes socials, i avui sobre les tendències que revolucionaran aquest any. Com a marca o creador de contingut, necessites captar l’atenció dels teus seguidors de la millor manera, per tant, és important seguir les tendències d’aquest 2025 i estar al dia de tot.

Conèixer, seguir i aprofitar aquestes tendències ajudarà a fer créixer el teu negoci o marca personal digitalment i destacar de la teva competència. Te les expliquem

1.Vídeos curts

Els vídeos continuen sent el format estrella aquest 2025, i si són curts, molt millor perquè encara tindran més engagement. És important crear contingut que impacti des d’un primer moment, idealment en els 3 primers segons, perquè l’usuari es quedi a veure el vídeo complet. L’objectiu? Atreure els usuaris des del principi creant històries atractives i rellevants.

2. Qualitat vs quantitat

Actualment, l’algoritme d’Instagram prioritza la qualitat per sobre de la quantitat, per tant, el teu objectiu ha de ser crear contingut de valor, atractiu i rellevant.

Crea vídeos que generin interès a la teva audiència, com ara consells, tutorials, resol preguntes o temes comuns, comparteix històries reals…Intenta crear i compartir contingut cada dia, però si no és possible, intenta que el que comparteixis sigui de qualitat i atractiu visualment.

3. Crea i consolida una comunitat de seguidors

L’objectiu a les xarxes socials no hauria de ser atraure el màxim nombre de seguidors, sinó que les persones que et segueixin formin part de la teva comunitat com a marca. En el cas d’Instagram, els usuaris passen la major part del temps navegant per stories i contestant missatges privats, en comptes de navegar pel feed principal.

Per tant, intenta crear aquesta comunitat contestant missatges o responent els comentaris de les publicacions, per aconseguir una relació més propera entre la marca i el seguidor.

4. Contingut generat pel client i els treballadors.

Compartir contingut generat pels clients o els treballadors de l’empresa, és un dels formats que genera més confiança i credibilitat cap als seguidors. És per això, que sempre que sigui possible, intenta compartir consells dels treballadors o compartir històries reals dels clients amb la marca. Això generarà autenticitat de marca i transparència.

5. Autenticitat per davant de tot

Si et mostres tal com ets l’audiència connectarà amb tu de manera transparent. El contingut perfecte està desapareixent i el contingut natural i improvisat està guanyant protagonisme.

Crea contingut diari, mostra el darrere de les càmeres o publica continguts sense editar, per generar contingut fresc i proper. D’aquesta manera, humanitzes a la marca i generes confiança.

Aquestes són algunes de les tendències d’aquest any, però hem de tenir present que estem parlant de tendències en plataformes vives, en creixement i amb molta competència entre elles, per tant, al llarg de l’any segurament en tornarem a parlar perquè n’hauran sortit de noves.

Categories

Últimes publicacions

Instagram